Lise

Lise

Hem fiziksel hem de duygusal gelişimde önemli rol oynayan ergenlik döneminde çocuklarımız artık birer genç olarak karşımıza çıkar. Lise döneminde kendine dair farkındalığı daha yüksek olan gençlere duygularını anlamlandırarak deneyimlere dönüştürmelerini, zorlu hayat olayları ve stresle baş edebilmeleri için gerekli olan donanımı sağlamayı amaçlıyoruz. Akademik başarıyı, düşünme becerilerini geliştirmenin bir çıktısı olarak deneyimlemelerini; sınav stresi ile baş edebilecek psikolojik donanıma,  hayat başarılarını inşa edecek beceri ve değerlere sahip olmalarını hedefliyoruz. 

Temel bilimlerde akademik yetkinlik ile birlikte yeni yaşam becerilerini kazanmış bireyler olmalarını hedefleyerek hem bilişsel hem de sosyo-duygusal öğrenimlerini tasarlıyoruz. Çoklu öğrenme ortamları, simülasyon eğitimleri, disiplinlerarası çalışmalar, uzman konuklar, sosyal sorumluluk projeleri, kulüp çalışmaları gibi uygulamalarla öğrenme deneyimini zenginleştiriyoruz.

Çocuk Koruma Programı ve Çocuk Güvenliği

BAYETAV Çocuk Koruma Politikası kapsamında, okullarımızda çocukların güvenliği ve haklarını gözetmek amacıyla çocuk koruma programı uygulanır ve bu politikanın yaygınlaştırılması için çalışılır.

BAYETAV Çocuk Koruma Politikası İlkeleri

  1. Çocuğun yüksek yararını gözetme
  2. Çocuğa karşı şiddeti önleyici yaklaşım ve uygulamalar
  3. Ayrım gözetmeme
  4. Yaşama ve gelişme hakkı
  5. Gizlilik
  6. Çocuk katılımı
Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Lise kademesinde özellikle akademik rehberlik, kariyer rehberliği ve kimlik gelişimi konusunda çalışmalar yapılır. 

Kariyer rehberliği konusunda meslekleri tanıma, kendi ilgi ve yeteneklerini keşfetme, bireysel kariyer danışmanlığı sunma gibi hizmetler yer almaktadır.

Kimlik gelişimi konusunda ergenin ihtiyaçları bireysel farklılıkları, sosyal ve duygusal gelişimi, cinsel gelişim konusunda yaşanan sorunlar konusunda hem bireysel hem de grup çalışmaları yapılır. 

Akademik rehberlik konusunda ergenlerin öz düzenleme becerileri, zamanı doğru yönetme ve kendini akademik açıdan tanıma gibi hedeflerin ışığında psikoeğitim çalışmaları, aile eğitimleri ve bireysel-grup psikolojik danışma çalışmaları ile öğrenciler desteklenir. 

Ergenlerin bu dönemde yaşadıkları strese yönelik baş etme becerilerinin geliştirilmesi, akranlarla yaşanan çatışmalara yönelik akran danışmanlığı çalışmaları PDR çalışmalarının merkezindedir. 

Öğrencilerimizin akranlarıyla pozitif etkileşimler geliştirmelerini ön plana alarak, zorbalık, şiddet ve içe kapanma gibi bazı davranışsal problemleri ele alırken temel PDR yaklaşımımız; pozitif, hümanist ve çocuk merkezli ruh sağlığı yaklaşımıdır. Çocuğu merkeze alan bu yaklaşımda aile, okul ve PDR birimleri arasında çocuğun gelişimini destekleyici iş birliği önemsenir.