Kuruluş Hikayemiz
Ocak 16, 2025 2025-04-12 6:32Kuruluş Hikayemiz
Kuruluş Hikayemiz
BAYETAV Okulları öğrencileri, öğretmenleri, velileri ve okul çalışanlarıyla tüm bileşenlerinin iyi olma halinin gözeten; yeni bir bakış açısıyla, nitelikli eğitimi erişilebilir kılmak üzere örnek oluşturmayı amaçlayan bir topluluk ve bu anlayışın hayata geçmesini mümkün kılan bir okul olarak 2024 yılında hayata geçti.
Dünyada yaşanan köklü değişimin toplum yaşantısı üzerindeki etkisini fark ederek eğitim anlayışını da yeniden ele alma zamanının geldiğini görüyoruz. Yeni dünyanın eğitim ve öğretim yapılanmasının da yeni dünya gerçekleriyle uyumlanması ve böyle bir nitelikli eğitimin daha çok çocuk için erişilebilir olması gerektiğine inanıyoruz.
Bu görüden beslenerek önce zihinlerde ve kalpte beliren yeni okul imgesi, ortak bir hayal için bir araya gelen ve bu hayali birlikte üreten insanlarla şekillendi. BAYETAV Okulları, “öğrenci, öğretmen, veli, okul çalışanlarıyla tüm bileşenlerinin iyi olma hâlini gözeten; yeni bir bakış açısıyla, nitelikli eğitimi erişilebilir kılmak üzere örnek oluşturmayı amaçlayan bir topluluk” ve “bu anlayışın hayata geçmesini mümkün kılan bir okul” olarak 2023 yılında hayata geçti.
Yeni bir eğitim modeli oluşturmak için bir araya gelen öğretmenler ve farklı alanlardaki uzmanların kolektif çalışmasıyla tasarlanan BAYETAV Okulları’nın yol hikayesi; yapılanması, yönetimi ve okulun parçası olan her bireyin süreçteki rolü bakımından kolektif kültür ve topluluk temellerine dayanıyor
Misyonumuz
Toplumun ve ekosistemin bir parçası olmanın sorumluluğunu üstlenen, dayanışmayı esas alan, tüm bileşenlerinin iyi olma halini gözeten, kolektif bir yönetişim anlayışı ve hak temelli bir yaklaşımla hareket eden örnek bir öğrenme topluluğu oluşturmak.
Vizyonumuz
Bilimsel ve nitelikli eğitim&öğretimin her çocuğun hakkı olduğu bilinciyle kar amacı gütmeyen; kapsayıcılığı, çocuğun iyi olma halini ve hayat başarısını merkeze alan, erişilebilirliği ile özgün, sürdürülebilir ve çoğaltılabilir bir okul modeli oluşturmak.
İlkelerimiz
Eğitim ve okul kültürüne dair duruşumuzu özetleyen ilke ve değerlerimiz, günümüzde
ve gelecekte yolumuzu çizerken yönümüzü belirleyecek temellerdir.
Kapsayıcılık
Toplumsal ve bireysel değerli olma halini öne çıkararak kültürel, zihinsel, gelişimsel, ekonomik ve sosyal tüm farklılıkları içerecek şekilde demokratik, erişilebilir, eşitlikçi, ayrımcılık karşıtı, barışçıl ve fikir özgürlüğünü benimseyen eğitim anlayışı
Adaletli Eşitlik
Öğrencilerin, çalışanların, velilerin
eğitim, öğretim ve okul
yaşantısında yapılan çalışmalardan
eşit şekilde fayda sağlamalarını
önleyen dezavantajlı ve kırılgan
özelliklerine yönelik önleyici ve
destekleyici politikalar.
Hak Temelli Yaklaşım
Her türlü ayrımcılığa karşı temel
haklar ekseninde bireylerin
dışlayıcı, ayrıştırıcı yaklaşım ve
uygulamalara maruz kalmaması
için yapılan önleyici, geliştirici ve
destekleyici çalışmalar
Farklılıklara Saygı
Bireysel, biyolojik ve kültürel farklılıkların ayrımcılık üretmediği, ortak yaşam kültürünü güçlendirerek aidiyet ve sosyal kabulü destekleyen zenginlikler olarak değerlendirildiği bakış.