Eğitim ve Öğretim

Eğitim - Öğretim

BAYETAV Okulları’nda eğitim, tek yönlü
bilgi akışının olduğu bir faaliyet değildir.
İnsanın doğal özelliği olan öğrenme sürecinin
doğru yapılandırılmasıdır.

Çocuğun büyüme süreci boyunca hayatında büyük bir yer kaplayan okul,
bu öğrenme deneyimini yaşadığı ve bunun sadece ders saatleriyle kısıtlı kalmayarak, çok yönlü yaşamının farklı alanlarında devam ettirdiği bir yer ve sağlıklı bir büyüme ortamıdır.
Öğrenciler ise kendilerine öğretilen bir nesne değil, kendini keşfeden ve gerçekleştirebilen, topluluk için fayda üreten, toplumu, dünyayı ve gerçekliği yetişkinlerle birlikte belirleyen özne konumundadır.
Dersliklerin yapısı, derslerin işleyişi, oyun ve hareketlilik imkanları, öğrencilerin arkadaşlarıyla buluştuğu veya sakinlikle yalnız kalabildiği alanlar, sağlıklı beslenme, hak ve sorumlulukların farkındalığı, sosyal ilişkiler, öğrencilerin birbirlerinden öğrendikleri iş birliği ortamları, kendi becerilerini açığa çıkarıp kullanabileceği faaliyetler gibi, bir okulun günlük hayatındaki birçok unsur ve an, yapılandırılmış bir büyüme ortamı olarak okul ve eğitim tasarımının konusudur.
İnsanın hem özellikleri hem de ihtiyaçları bakımından çok yönlü olduğundan
hareketle, bir insanın eğitimi için de bu çok yönlülüğü gözeterek bütüncül bir eğitim & öğretim hayatı tasarlamak için çalışıyoruz.

Okul yaşantısındaki deneyimlerin tamamı eğitimin bir parçasıdır.

Tüm bunların temelinde ise bilgi odaklı eğitimden beceri odaklı eğitime
geçtiğimiz bir eğitim modelini benimsiyoruz.