Ortaokul

Ortaokul

Büyüme hızının artmaya başladığı ortaokul dönemi çocuklarının hayatında, fiziksel gelişim de etkili rol oynar. Ergenlik dönemine geçmekte olan çocuklar belirli birikimleri oluşturarak bunlarla yeni şeyler yapabilecek organizasyon becerilerine sahip olur. Ortaokul dönemini bu birikimin üzerinde uzmanlaşma sağlanacak bir yönden ele alıyoruz. Öğrencilerin öğrenim deneyimlerini çoklu öğrenme ortamları ve uzman konuklarla, multidisipliner ve bütüncül çalışmalarla zenginleştiriyoruz.

Çocuk Koruma Programı ve Çocuk Güvenliği

BAYETAV Çocuk Koruma Politikası kapsamında, okullarımızda çocukların güvenliği ve haklarını gözetmek amacıyla çocuk koruma programı uygulanır ve bu politikanın yaygınlaştırılması için çalışılır.
BAYETAV Çocuk Koruma Politikası İlkeleri
  1. Çocuğun yüksek yararını gözetme
  2. Çocuğa karşı şiddeti önleyici yaklaşım ve uygulamalar
  3. Ayrım gözetmeme
  4. Yaşama ve gelişme hakkı
  5. Gizlilik
  6. Çocuk katılımı
Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Ortaokul döneminde öğrenciler gelişimsel olarak ön ergenlik dönemindedir ve bu dönem fiziksel ve duygusal değişimlerin hızlı bir şekilde gerçekleştiği bir dönemdir. Bu dönemde çocukların duyguları tanıma ifade etme, kendilerini tanıma ve üst öğrenim kurumları hakkında bilgi sahibi olma gibi ihtiyaçları vardır. Bu ihtiyaçların karşılanmasında;

Çeşitli bireyi tanıma teknikleri ve ölçme araçları kullanılır.

Sınıf rehberlik programlarıyla öğrenciler arasında prososyal davranışların geliştirilmesi için akran çalışmalarından sıklıkla faydalanılır.

Uzlaşma, çatışma çözümü ve akranlar arası nezaket ikliminin oluşması kritik önemdedir. Bu nedenle akranlar arası diyalog ve arabuluculuk çalışmaları yapılır. 

Yine bu dönemin önemli problemlerinden bir tanesi de stresle baş etme becerilerindeki eksikliklerdir. Öğrenciler ön ergenlik döneminin getirdiği bir takım stres faktörleriyle baş etmede onlara yardımcı olacak bireysel etkinlikler ve grup etkinlikleri gibi çalışmalara ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle psiko-eğitim çalışmaları, akranlar arası duyguların açık ve nazik bir şekilde ifade edilmesine yönelik çalışmalar da önem kazanmaktadır. 

Öğrencilerimizin akranlarıyla pozitif etkileşimler geliştirmelerini ön plana alarak, zorbalık, şiddet ve içe kapanma gibi bazı davranışsal problemleri ele alırken temel PDR yaklaşımımız; pozitif, hümanist ve çocuk merkezli ruh sağlığı yaklaşımıdır. Çocuğu merkeze alan bu yaklaşımda aile, okul ve PDR birimleri arasında çocuğun gelişimini destekleyici iş birliği önemsenir.