Teknolojisiz Hafta!

Teknolojisiz Hafta!

teknolojisiz hafta web

İlkokul öğrencilerimizle 10-17 Şubat haftasında Teknolojisiz Zaman etkinliği gerçekleştirdik. Ekransız geçirdiğimiz bir hafta hem öğrenciler, hem veliler, hem de bizler için bir öğrenme ve deneyimleme sürecine dönüştü.

Hafta boyunca okulda ve evde ekransız zaman geçiren öğrencilerimizin ve velilerimizin deneyimlerini öğrenmek üzere, düzenlediğimiz form aracılığıyla birçok veri topladık. Teknolojisiz zaman geçirmenin hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz için zorlayıcı olmasının yanı sıra, sürecin sonunda birçok kazanım  elde etmiş olduğumuz için çok mutluyuz.

Velilerimizden gelen yanıtlardan derlediğimiz raporun sonuçları şöyle:

Yaratıcılık arttı: Çocuklar, ekran dışı aktivitelerle yaratıcılıklarını besledi.

Sosyal etkileşim güçlendi: Arkadaşları ve aileleriyle daha fazla vakit geçirdiler.

Aile içi iletişim arttı: Sohbetler ve ortak aktiviteler çoğaldı.

Empati ve iletişim becerileri gelişti: Duygusal bağlar güçlendi.

Stres yönetimi desteklendi: Daha sabırlı ve sakin bir tutum geliştirdiler.

Duygusal regülasyon gelişti: Duygularını daha iyi kontrol etmeyi öğrendiler.

Bağımsızlık ve özgüven kazandılar: Kendi başlarına daha fazla aktivite gerçekleştirdiler.

Nörolojik esneklik arttı: Teknolojiye olan bağımlılık azaldı.

Sosyal çevreye uyum sağlama becerisi gelişti: Çocuklar daha rahat sosyalleşti.

Beyin plastisitesi desteklendi: Yeni deneyimler öğrenme süreçlerini olumlu etkiledi.

Bu uygulamadaki amacımız, çocukları dijital çağdan uzaklaştırmak değil, teknolojinin bağımlılığa dönüşen kullanımına eleştirel bir bakış açısı ortaya koyabilmekti.

Umuyoruz dengeli teknoloji kullanımı ile çocuklarımızla bu eşşiz bağ kurma anlarını çoğaltır; sosyal, duygusal ve etkileşimsel bağlarımızı güçlendiririz!